czwartek, 12 lipca 2012

Wsparcie sprzedaży poprzez Digital Signage - cz. 3

Nadrzędnym celem stosowania rozwiązań z zakresu Digital Signage (czyli systemu prezentacji treści promocyjnych, wyświetlanego na monitorach w punkcie sprzedaży) jest zwiększenie wskaźników sprzedaży. We wcześniejszych dwóch postach wskazano techniczne możliwości i formy prezentacji contentu, a także zostały zaprezentowane wskazówki, w jaki sposób wybrać odpowiednie informacje i przygotować prezentację by była ona skuteczna. Dziś, w trzeciej i ostatniej części artykułu o wsparciu sprzedaży przez Digital Signage chciałem wykazać bezpośredni wpływ tego rozwiązania na sprzedaż oraz wskazać jak potężne narzędzie promocji posiada w ręku przedsiębiorca.

Jak ekrany Digital Signage wpływają na wzrost sprzedaży

Umieszczone w punkcie sprzedaży wyświetlacze Digital Signage pełnią rolę elektronicznego plakatu. Mają one jednak znaczącą przewagę nad plakatem tradycyjnym gdyż bardzo łatwo zmienić ich treść i zadbać o ich aktualność i atrakcyjność. Wśród wielu oferowanych produktów w punkcie sprzedaży ciężko jest wyróżnić te, które chcemy promować, natomiast Digital Signage nadaje się do tego idealnie. Korzyści, jakie odniesie przedsiębiorca wykorzystujący system Digital Signage dotyczą możliwości zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów – poprzez przedstawienie na monitorze wizualizacji produktu, jego cech, parametrów czy ceny może skłonić w ten sposób klienta do jego zakupu. Pozostałe atuty wykorzystywania takiego rozwiązania są następujące:
  • zwiększenie świadomości oferowanego asortymentu wśród klientów – częstą praktyką jest iż klient odwiedzający punkt sprzedaży robi to z zamiarem zakupu określonych produktów, określonych marek czy określonych producentów; wyświetlacz DS, pozwoli na zaistnienie konkretnych produktów czy marek w świadomości potencjalnego klienta,
  • możliwość zaprezentowania produktu przed wprowadzeniem go do sprzedaży,
  • możliwość prezentacji produktów spoza standardowej oferty – przedsiębiorca często ograniczony powierzchnią posiadanego sklepu nie jest w stanie fizycznie zmieścić w nim wszystkich produktów, które chciałby zaoferować klientom, z reguły nie posiada więc na stanie produktów najmniej chodliwych, dlatego system Digital Signage może być wykorzystany do prezentacji takiego właśnie asortymentu, co z jednej strony daje szansę na zwiększenie ich sprzedaży, a z drugiej pozwala ograniczyć koszt zapasów i magazynowania,
  • możliwość prezentacji produktów wykonywanych na zamówienie – pozwala firmie prezentować produkty, których klient z natury rzeczy nie może obejrzeć „na żywo”, (przykładowo cukiernik, który oferuje gamę tortów ślubnych wykonywanych wyłącznie na zamówienie), produkty takie są prezentowane klientowi niezależnie od stopnia zaangażowania obsługi punktu sprzedaży, w ich sprzedaż,
  • przyciągnięcie uwagi klientów – stosując efektowną, dynamiczną formę reklamy, pozwalającą na wyeksponowanie cech, zdjęcia, ceny, duży monitor, ze zmieniającym się w pewnych odstępach czasu contentem przyciąga wzrok klienta znacznie skuteczniej niż plakat, wyświetlacz wyróżnia się także na tle ekspozycji tym, że emituje światło.

Rozwiązania z zakresu Digital Signage mogą być potężnym narzędziem w ręku handlowca jednak aby spełniały swoją rolę wymagane jest wyświetlanie przemyślanego, odpowiednio przygotowanego contentu – ustawienie telewizora z lecącym w kółko filmem reklamowym nie wystarczy. Stąd odpowiedni sposób prezentacji, odpowiednich treści wpłynie na wzrost wskaźników sprzedaży, a nie będzie jedynie pełnił funkcji wystroju wnętrza.


Artykuł powstał jako rezultat badań i prac nad stworzeniem autorskiego systemu informatycznego klasy Digital Signage - PromoBoard firmy Madar Sp z o.o.

1 komentarz:

  1. Jest to bardzo fajny pomysł. Wiele takich plakatów elektrycznych można zobaczyć np. w autobusach miejskich. Myślę że mają one bardzo duży wpływ na reklamę danego sklepu bądź produktu.

    OdpowiedzUsuń