wtorek, 15 maja 2012

Tablet – zabawka czy narzędzie pracy?


Obecny świat techniki i cyfryzacji tak głęboko wrósł w nasze, życie, że w większości ciężko nam sobie wyobrazić życie bez laptopa czy telefonu komórkowego. Wiele z powstałych nowinek technicznych powstawało z myślą o naszej rozrywce ale i ułatwieniu nam pracy. Przykładowo na początku aparat cyfrowy miał za zadanie umożliwić nam utrwalenie wspomnień zastępując równocześnie aparaty tradycyjne. Obecnie aparaty cyfrowe montowane w inne urządzenia są w stanie spełniać funkcję skanerów kodów QR dzięki czemu, z zastosowaniem Internetu można wykorzystać je np. w logistyce. Innym rozwiązaniem, które przeżywa obecnie duży wzrost popularności są wszechobecne tablety. W reklamach producentów wskazuje się głównie na ich funkcje rozrywkowe jednak czy tablet to tylko zabawka? Okazuje się, że nie…

Małe, potężne narzędzie biznesowe

Tablet to nic innego jak komputer w wyświetlaczu pozbawiony wszelkich peryferiów. Z racji niewielkich gabarytów i możliwości połączenia go z siecią Internet może być z powodzeniem wykorzystywany przez różne komórki organizacyjne przedsiębiorstw, dzięki bardzo popularnym ostatnio programom mobilnym. Tablet doskonale sprawdza się również jako narzędzie promocji. W projektowanym przez firmę Madar systemie klasy Digital Signage - PromoBoard, tablet pełni kluczową funkcję w wyświetlaniu prezentacji oferty firmy w miejscu sprzedaży. Tablet nie tylko potrafi wyświetlać na swoim ekranie pożądane treści ale co ważniejsze możliwe jest jego połączenie kablem HDMI z dużym ekranem (monitora, telewizora). Poniżej prezentujemy film, z jednej z pierwszych prób wyświetlenia treści promocyjnych na dużym ekranie przy wykorzystaniu tabletu i systemu PromoBoard.




Test systemu PromoBoard na tablecie zaliczony na 5!

Nasz system testowaliśmy na tablecie Bmorn V99 z systemem Android i monitorze Iiyama poprzez zaimplementowany w program Madar Mobile system PromoBoard. Testy przeszły nasze najśmielsze oczekiwania – nie napotkaliśmy na żadne problemy zarówno w związku z samym podłączeniem i komunikacją między tabletem a monitorem jak i w poprawnym działaniu systemu PromoBoard. Wkrótce będziemy testować go na innych platformach sprzętowych. W pierwotnych zamierzeniach tablet miał pełnić wyłącznie funkcję nadajnika treści promocyjnych wyświetlanych na dużym ekranie ale okazało się, że byłoby to niewykorzystanie jego potencjału. Tak więc sam tablet może nie tylko "podawać" obraz na duży ekran ale także pełnić funkcje wyświetlacza treści promocyjnych poprzez zainstalowanie go przykładowo przy kasie w punkcie sprzedaży (duży ekran natomiast może być zainstalowany w innym, bardziej widocznym miejscu).


Zapraszamy do zapoznania się z wersją demonstracyjną systemu Madar Mobile on-line (bez konieczności instalacji) znajduje się ona pod adresem: http://emadar.eu:8001


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz