Kod QR dwuwymiarowy - (ang. Quick Response) - alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy, kwadratowy kod kreskowy wynaleziony przez japońską firmę Denso-Wave w 1994 roku.
Po co?
Chociażby po to by robiąc jego zdjęcie "przenieść" się na stronę o produkcie.
Z punktu widzenia użytkownika wystarczy posiadać aparat w telefonie czy tablecie oraz odpowiednie oprogramowanie i zrobić zdjęcie obrazka z kodem QR.
Aplikacja odczytuje informacje zawarte w kodzie i podejmuje działanie zgodnie z danymi zawartymi w kodzie.
Nowe podejście do marketingu
QR kody są nowoczesnym sposobem, który zachęca klientów do podjęcia działań. Umieszczając QR kod na ulotce, stronie internetowej, wizytówce można "przekierować" ich:
- do strony opisującej produkt,
- na kupon ze specjalna ofertą,
- na film wideo, w którym będzie znajdować się więcej informacji o produkcie>/li>
Instalacja programu za pomocą kodu dwuwymiarowego
Również do ściągania programu na urządzenia mobilne można wykorzystać kod dwuwymiarowy. Konieczne jest zainstalowanie na urządzeniu z Androidem programu odczytującego app np. Barcode Scanner. Tego typu programy nie tylko potrafią odczytać kody kreskowe i QR, ale również automatycznie otwierać zawarte w nich linki. Wystarczy więc zeskanować kod dwuwymiarowy, a do urządzenia przesyłany jest link do pobrania aplikacji. Zobacz też:
Fakturowanie z komórki
Promoboard - przykładowy QR code do instalacji APK
Aplikacja klasy digital signage, elektroniczny plakat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.