UWAGA!!! Klienci informują nas o dużych problemach z podpisaniem plików JPK kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Przy próbie podpisania pliku wyskakuje komunikat błędu o treści:
Problem występuje po ostatniej aktualizacji systemów Windows 10 i Windows 11. Problem NIE LEŻY po stronie Madara. Mamy informację, że problem na pewno występuje z podpisem kwalifikowanym wydanym przez SIGILLUM (Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.). Dostawca ten notuje w dniu dzisiejszym lawinową ilość zgłoszeń dotyczących problemów z podpisem elektronicznym (m.in. nie można podpisać deklaracji ZUS).
Konsultanci SIGILLUM zalecają na ten moment:
- Windows 11 - odinstalowanie ostatniej aktualizacji Windowsa i ponowne zainstalowanie podpisu elektronicznego,
- Windows 10 - odinstalowanie i ponowne zainstalowanie podpisu elektronicznego.
Na ten moment mamy również informację, że problem zgłasza także podpis elektroniczny Szafir (KIR).
Sugerujemy naszym klientom wstrzymanie się z aktualizacjami systemów Windows, a w razie problemów z podpisem kontakt z wystawcą podpisu elektronicznego.
W tym poście będziemy informować na bieżąco jeśli pojawią się jakiekolwiek nowe informacje związane z powyższymi problemami!
AKTUALIZACJA 16.10.2025 11:09
Otrzymaliśmy informację, iż konsultanci SZAFIRA (KIR) zalecają na ten moment w oprogramowaniu do podpisu kwalifikowanego Szafir (CryptoCard Graphite Manager) kliknięcie w ikonkę Certyfikaty a następnie kliknięcie w Odnów certyfikat (nasi klienci zgłaszają, iż u nich należało kliknąć Zarejestruj certyfikat w systemie). Konsultanci przekazują informację, iż procedurę tę należy powtarzać po każdym ponownym uruchomieniu komputera, do momentu rozwiązania przez nich problemu.
AKTUALIZACJA 16.10.2025 14:32
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.