czwartek, 16 października 2025

UWAGA!!! Duże problemy z podpisem elektronicznym (podpisem plików JPK) w systemach Windows 10 i 11!

UWAGA!!! Klienci informują nas o dużych problemach z podpisaniem plików JPK kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 

Przy próbie podpisania pliku wyskakuje komunikat błędu o treści:



Problem występuje po ostatniej aktualizacji systemów Windows 10 i Windows 11. Problem NIE LEŻY po stronie Madara. Mamy informację, że problem na pewno występuje z podpisem kwalifikowanym wydanym przez SIGILLUM (Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.). Dostawca ten notuje w dniu dzisiejszym lawinową ilość zgłoszeń dotyczących problemów z podpisem elektronicznym (m.in. nie można podpisać deklaracji ZUS). 

Konsultanci SIGILLUM zalecają na ten moment:

  • Windows 11 - odinstalowanie ostatniej aktualizacji Windowsa i ponowne zainstalowanie podpisu elektronicznego,
  • Windows 10 - odinstalowanie i ponowne zainstalowanie podpisu elektronicznego.
Na ten moment mamy również informację, że problem zgłasza także podpis elektroniczny Szafir (KIR).
Sugerujemy naszym klientom wstrzymanie się z aktualizacjami systemów Windows, a w razie problemów z podpisem kontakt z wystawcą podpisu elektronicznego.

W tym poście będziemy informować na bieżąco jeśli pojawią się jakiekolwiek nowe informacje związane z powyższymi problemami!

AKTUALIZACJA 16.10.2025 11:09

Otrzymaliśmy informację, iż konsultanci SZAFIRA (KIR) zalecają na ten moment w oprogramowaniu do podpisu kwalifikowanego Szafir (CryptoCard Graphite Manager) kliknięcie w ikonkę Certyfikaty a następnie kliknięcie w Odnów certyfikat (nasi klienci zgłaszają, iż u nich należało kliknąć Zarejestruj certyfikat w systemie). Konsultanci przekazują informację, iż procedurę tę należy powtarzać po każdym ponownym uruchomieniu komputera, do momentu rozwiązania przez nich problemu.

AKTUALIZACJA 16.10.2025 14:32

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.