NOWY ROK
Pracę w nowym roku można rozpocząć na dwa sposoby:Praca ciągła
Najprostsza – pracować dalej - zmieniając jedynie numerację dokumentów.KIEDY STOSOWAĆ - jeżeli w firmie nie nastąpiły zmiany organizacyjne oraz dane w komputerze są wiarygodne - ta metoda pozwala na jednoczesną analizę danych z wielu lat.
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ - zmiana numeracji dokumentów następuje po pierwszym wprowadzeniu dokumentu na nowy rok z właściwym numerem.
Dla planu kont należy wpisać w następną linię / zrobić archiwizację BO.
Praca bez transakcji archiwalnych
Można pracę rozpocząć pracę na nowo, wykorzystując tylko niektóre dane z zeszłych lat. Możliwe jest przeniesienie baz: kontrahentów, towarów, stanu należności, stanu zobowiązań, danych płacowych (zalecane).Automatycznie - można to wykonać za pomocą opcji "operacje na bazie".
KIEDY STOSOWAĆ - gdy chcemy pozbyć się wszystkich informacji zbędnych. Zmiany po „przerwaniu danych” nie będą automatycznie uaktualniały się. Trzeba będzie wprowadzać podwójnie tę samą informację.
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ - praca „na nowo” wymaga skopiowania odpowiednich zbiorów. Należy więc założyć nową firmę i przekopiować pliki z danymi.
ARCHIWIZACJA
Wykonanie kopii bezpieczeństwa - jest podstawowym obowiązkiem pod koniec roku.- Należy zastosować różne metody archiwizacji (na przykład inny dysk lub CD-ROM). Konieczne jest umieszczenie archiwum danych poza siedzibą firmy.
- Za przeprowadzanie archiwizacji musi być odpowiedzialna konkretna osoba.
- Archiwizacja musi być wykonywana przed rozpoczęciem wprowadzania danych do programu za kolejny rok.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.