wtorek, 31 lipca 2012

Zalety systemu PromoBoard w podejmowaniu decyzji zakupowych klientów



System PromoBoard to rozwiązanie informatyczne, które obsługuje wyświetlacze w punktach sprzedaży, nad rozwinięciem którego, nieustannie pracuje Madar. Jest to rozwiązanie które w założeniu ma sprzyjać wzrostowi sprzedaży, w szczególności poprzez przyczynianie się do podejmowania przez klientów decyzji zakupowych.

Podczas wizyty w sklepie, można zaobserwować różne podejścia klientów do tego procesu:
  • klient przychodzi do sklepu z zamiarem nabycia konkretnych produktów i nie jest zainteresowany kupnem innych
  • klient odwiedza punkt sprzedaży w celu zakupu produktu lub produktów, które są mu potrzebne i jednocześnie po to by rozeznać się pobieżnie, czy coś co jest w jego ofercie nie byłoby mu potrzebne, przydatne
  • potencjalny klient odwiedza punkt sprzedaży bez zamiaru zakupu wyłącznie w celu zapoznania się z jego ofertą

Zapewne każdy ze sprzedawców ma świadomość istnienia takiego stanu rzeczy. Każdy z opisanych wyżej przypadków daje również odmienne szanse na wpływ na decyzje zakupowe.
W tym procesie pomocne okazują się rozmieszczone we właściwych miejscach monitory, które obsługiwane przez system PromoBoard, wyświetlają specjalnie przygotowane treści promocyjne. Dużą jego zaletą jest nie tylko niski koszt wdrożenia i utrzymywania instalacji ale także znacząca przewaga nad tradycyjnym plakatem. Ekrany emitują światło, prezentują treści dynamiczne w żywych kolorach, są to elementy, które mają kluczowy wpływ na zwrócenie uwagi klienta. Tak na prawdę, w pierwszym momencie, to właśnie o tą uwagę zabiega przedsiębiorca, który chce cokolwiek sprzedać klientowi.

Wpływ rozwiązania PromoBoard na wzrost sprzedaży w kontekście różnych podejść klientów do procesu zakupów podczas odwiedzania punktu sprzedaży jest więc znaczący. Wpływ ten przedstawia się następująco:
  • Klient, który odwiedza sklep z wcześniej przygotowaną listą zakupów, z reguły sięga tylko po produkty, które są na niej umieszczone, nie zwracając uwagi na inne towary na półkach. Monitory obsługiwane przez PromoBoard są jednak w stanie zwrócić uwagę takiego klienta gdyż zdecydowanie wyróżniają się ze sklepowej scenerii. Jest to najtrudniejszy typ klienta jeśli liczymy na zwiększenie wartości jego koszyka zakupowego, dlatego zwrócenie jego uwagi na interesującą ofertę jest jedyną drogą by skłonić go do dodatkowego zakupu. To często klient analityczny, który dużą wagę przywiązuje do ceny, stąd jeśli zwróci on uwagę na promocję, która prezentowana jest na monitorach w systemie PromoBoard wówczas może nie przejść obok niej obojętnie.
  • Klient, który wchodzi do sklepu z zamiarem nabycia konkretnego produktu, produktów niejednokrotnie rozgląda się po półkach w celu zapoznania się z ofertą, cenami w punkcie sprzedaży. Bardzo łatwo wówczas przykuć uwagę takiego klienta, stąd monitory PromoBoard są takim elementem wyposażenia na które klient na pewno zwróci uwagę. Podejmie on decyzję o zakupie widząc na ekranie wizualizację nowego produktu lub produktu w obniżonej cenie.
  • Klient potencjalny, który odwiedza sklep bez sprecyzowanego zamiaru zakupu jest zainteresowany głównie poznaniem oferty sklepu. Monitor w systemie PromoBoard pozwala na zwrócenie jego uwagi na konkretne produkty bądź informacje. PromoBoard pozwala na zaprezentowanie takich informacji o produkcie, z którymi klient może dogłębnie się zapoznać. Wzbudzenie jego zainteresowania może przyczynić się do decyzji o zakupie produktu.

Zapraszamy do zapoznania się z autorskim systemem Madaru klasy Digital Signage - PromoBoard

Reasumując, w przypadku każdego klienta najistotniejsze jest zwrócenie jego uwagi w czym idealnie sprawdzają się monitory w systemie PromoBoard. Ułatwia on zakomunikowanie klientowi promocji, wyprzedaży bądź informacji o nowych produktach, co może mieć istotny wpływ na powiększenie wartości koszyka zakupowego klienta. PromoBoard pozwala zwrócić uwagę klienta na oferty, na które klient w inny sposób w ogóle nie zwróciłby uwagi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz