wtorek, 9 lipca 2024

Wgrywanie faktur elektronicznych i ich księgowanie

Program Madar7 w chmurze daje możliwość ewidencjonowania faktur przychodzących (kosztowych) i szereg ułatwień w ich księgowaniu. Użytkownik, który posiada obraz faktury w pliku (np. PDF) może wgrać taką fakturę i przechowywać w module Sekretariat a następnie w prosty sposób przejść do jej księgowania. 



1. Rejestracja przychodzących faktur elektronicznych w module elektronicznego sekretariatu

Otrzymaną od dostawcy fakturę (czy to mailem, czy po pobraniu z odpowiedniego portalu) w formacie PDF można w prosty sposób załączyć do pisma w Kancelarii.


Jeżeli takie pismo z załączoną fakturą będzie miało na zakładce parametry wybrane z rozwijalnej listy oznaczenie rejestr FK to będzie je w prosty sposób można przenieść do księgowania do Rejestrów VAT.

2. Bezpośrednie księgowanie zarejestrowanej faktury kosztowej

Po dopisaniu faktury elektronicznej i jej podpięciu w załączniku możliwe jest bezpośrednie przejście do księgowania kosztu, które automatycznie wczyta część danych księgowanego dokumentu.
W tym celu należy zaznaczyć wprowadzoną fakturę na liście a następnie wybrać opcję operacje - księgowanie

3. Księgowanie zakupu

Po wybraniu w poprzednim kroku opcji księgowanie automatycznie zostaje wyświetlone okienko wprowadzania kosztu, na którym część informacji zostaje wypełniona automatycznie jak np. kontrahentnumer dokumentutemat. Dodatkowo po prawej stronie automatycznie wyświetla się podgląd wczytanej faktury elektronicznej, dzięki czemu w prosty sposób można uzupełnić pozostałe pola w systemie jak np. kwota czy stawka VAT. Kliknięcie w klawisz Zatwierdź kończy proces rejestracji i księgowania otrzymanej elektronicznej faktury kosztowej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.