piątek, 29 stycznia 2016

Deklaracje z "Madar 7 w chmurze"


Zgodnie ze zmianami obowiązującymi od 1 stycznia 2015 r.deklaracje PIT-4R, PIT-8AR, informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, roczne rozliczenie podatku PIT-40 -  jeżeli są sporządzane za dany rok za więcej niż 5 podatników, lub są składane przez biuro rachunkowe należy przekazywać urzędowi skarbowemu wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej.

E-deklaracje w Madar 7 w chmurze

Madar 7 w chmurze działa na serwerze i jest obsługiwany przez przeglądarkę.Dla wysłania e-deklaracji z programu Madar 7 w chmurze konieczne jest:
  1. Zainstalowanie na komputerze podpisu kwalifikowanego.
  2. Zainstalowanie i skonfigurowanie programu mfisk.exe.



Instrukcja instalacji  i uruchomienia programu mfisk
  1. Pobrać program: Mfisk - do podpisywania e-deklaracji  
  2. Zapisać go na dysku (nie uruchamiać!), na przykład
    c:\madar
  3. Utworzyć sktór na pulpicie i we właściwościach wpisać adres używanego Madar 7 w chmurze,
    na przykład:
    c:\madar\mfisk.exe HTTP https://madar7.pl:8119/

  4. Uruchomić program.
  5. Sprawdzić w programie, czy prawidłowo został podpięty do systemu.
Uwaga. Chcąc podpisywać e-deklaracja należy sprawdzić, czy mfisk jest uruchomiony.

Nie zapomnieć o zgłoszeniu pełnomocnictwa UPL-1

Podatnicy, płatnicy i inkasenci muszą spełnić następujące warunki:
  • wyznaczyć do podpisywania tych dokumentów osobę posiadającą przypisany sobie bezpieczny e-podpis weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu 
  • zgłosić w urzędzie skarbowym właściwym w sprawach ewidencji podatników i płatników pisemne pełnomocnictwo na druku oznaczonym symbolem UPL-1 (pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji przesyłanych w formie elektronicznej).




Zobacz:
Deklaracje - lista
Nowe deklaracje i stawki w 2016


1 komentarz:

  1. Jak skonfigurować program aby działał dla firm w podkatalogach?

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.