wtorek, 30 grudnia 2014

Deklaracje po 1 stycznia 2015


Z dniem 1 stycznia 2015r. wejdą w życie nowe przepisy w zakresie składania deklaracji drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 26 września 2014r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1563) i będą one miały zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2014r.

Zgodnie ze zmianami obowiązującymi od 1 stycznia 2015 r.deklaracje PIT-4R, PIT-8AR, informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, roczne rozliczenie podatku PIT-40 -  jeżeli są sporządzane za dany rok za więcej niż 5 podatników, lub są składane przez biuro rachunkowe należy przekazywać urzędowi skarbowemu wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej. W formie dokumentu elektronicznego należy również przekazywać IFT-3.

E-deklaracje w Madar 7 w chmurze

Madar 7 w chmurze działa na serwerze i jest obsługiwany przez przeglądarkę. Zapowiadają, że przyszłe wersje przeglądarek będą miały wbudowany moduł obsługi podpisu elektronicznego - obecne jednak wersje tego nie umożliwiają.
Dla wysłania e-deklaracji z programu Madar 7 w chmurze konieczne jest ich podpisanie za pomocą dodatkowego programu, instalowanego na komputerze.



Instrukcja instalacji  i uruchomienia programu mfisk
  1. Pobrać program: Mfisk - do podpisywania e-deklaracji  
  2. Zapisać go na dysku (nie uruchamiać!), na przykład
    c:\madar
  3. Utworzyć sktór na pulpicie i we właściwościach wpisać adres używanego Madar 7 w chmurze,
    na przykład:
    c:\madar\mfisk.exe HTTP https://madar7.pl:8119/

  4. Uruchomić program.
  5. Sprawdzić w programie, czy prawidłowo został podpięty do systemu.
Uwaga. Chcąc podpisywać e-deklaracja należy sprawdzić, czy mfisk jest uruchomiony.

Zobacz też ⇒ INVOICER.GITHUB.COM : MFISK

Obecnie w programie są udostępnione deklaracje:
  • PIT 11 (21)
  • PIT 40 (20)
  • PIT 4R (5)
  • PIT 8AR (4)

Nie zapomnieć o zgłoszeniu pełnomocnictwa UPL-1

Podatnicy, płatnicy i inkasenci muszą spełnić następujące warunki:

Raz złożone pełnomocnictwo uprawnia, w okresie jego obowiązywania, do przesyłania przez internet wszystkich deklaracji, zeznań, informacji i podań objętych systemem e-Deklaracje - bez względu na właściwość urzędu skarbowego, do którego są one kierowane. UPL-1 nie trzeba dostarczać do każdego urzędu skarbowego, w którym firma składa te dokumenty. Dane podane wraz ze złożonym pełnomocnictwem funkcjonują w systemie e-Deklaracje i pozwalają na stałą weryfikację osoby składającej podpis.
Trzeba jednak pamiętać, że pełnomocnictwo musi wpłynąć do właściwego urzędu skarbowego przed podpisaniem przez wyznaczoną osobę pierwszej e-deklaracji.


Zobacz inne posty dotyczące deklaracji



1 komentarz:

  1. Czy w chmurze Invoicer też to działa?

    OdpowiedzUsuń