Skróty klawiszowe w Madarze
F2 - DOPISZ - kliknięcie powoduje wyświetlenie okienka, w którym możliwe jest dopisanie kolejnej pozycji np. będąc w Rejestrze VAT kliknięcie klawisza F2 spowoduje wyświetlenie okienka w którym będzie możliwe wprowadzenie kolejnego dokumentu.F3 - PODGLĄD - kliknięcie powoduje wyświetlenie okienka, w którym możliwe jest podejrzenie zawartości wprowadzonej pozycji np. będąc w Poczcie Wychodzącej po zaznaczeniu dowolnej pozycji z listy i kliknięciu klawisza funkcyjnego F3 wyświetlą się szczegóły tego wpisu.
F4 - EDYCJA - kliknięcie powoduje wyświetlenie okienka, w którym możliwe jest dokonanie edycji wybranego zapisu np. zaznaczając na liście kontaktów konkretnego kontrahenta wystarczy kliknąć klawisz funkcyjny F4 by edytować jego dane.
F5 - UWAGI - kliknięcie powoduje wyświetlenie okienka, w które można wprowadzić uwagi do wprowadzanych informacji np. będąc w okienku Sprzedaż podczas wypisywania faktury, kliknięcie klawisz F5 spowoduje wyświetlenie okienka Uwagi.
F6 - SORTOWANIE - kliknięcie powoduje posortowanie wg numerów lub alfabetycznie danej listy np. w katalogu towarów kliknięci F6 może je posortować alfabetycznie - przydatna funkcja przy wprowadzaniu dużej ilości towarów!
F7 - SZUKAJ - kliknięcie powoduje wyświetlenie okienka wyszukiwania np. będąc na liście zleceń kliknięcie w F7 pozwoli na wpisanie wyszukiwanej frazy.
F8 - KASOWANIE - kliknięcie powoduje skasowanie podświetlonego rekordu (trzeba posiadać uprawnienia do usuwania oraz program musi dawać taką możliwość w danym miejscu) np. w Poczcie Przychodzącej można zaznaczyć wpis do usunięcia a następnie kliknąć w F8.
F9 - ZATWIERDŹ - kliknięcie powoduje zatwierdzenie wprowadzanych informacji, działa jak OK np. po wprowadzeniu dokumentu w Rejestrze VAT można kliknąć w F9 i dokument zostanie zapisany (zamiast klikania myszą w klawisz 'Zatwierdź').
CTRL + F2 - DOPISZ PODOBNE - bardzo przydatna funkcja szczególnie w przypadku wprowadzania bardzo podobnych dokumentów powoduje skopiowanie zaznaczonego dokumentu i przejście do niego w trybie edycji np. dopisując do poczty wychodzącej kilka przesyłek dla tego samego kontrahenta po wprowadzeniu pierwszej zaznaczamy ją na liście i klikamy CTRL + F2 wówczas zostanie otworzone okienko z wprowadzonymi wcześniej danymi gdzie możemy edytować (np element opisu) i zatwierdzając ten dokument przyciskiem F9 dopiszemy go do rejestru. Nie ma wówczas potrzeby wypełniania kolejny raz tych samych pól.
Bardzo interesujący artykuł
OdpowiedzUsuń