poniedziałek, 16 stycznia 2017

Przełom roku w MADARze

Przypominamy kilka ogólnych zasad wykonywania operacji związanych z kończącym się rokiem.


NOWY ROK

Pracę w nowym roku można rozpocząć na dwa sposoby:

Praca ciągła

Najprostsza – pracować dalej - zmieniając jedynie numerację dokumentów.

KIEDY STOSOWAĆ - jeżeli w firmie nie nastąpiły zmiany organizacyjne oraz dane w komputerze są wiarygodne - ta metoda pozwala na jednoczesną analizę danych z wielu lat.

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ - zmiana numeracji dokumentów następuje po pierwszym wprowadzeniu dokumentu na nowy rok z właściwym numerem.
Dla planu kont należy wpisać w następną linię / zrobić archiwizację BO.

Praca bez transakcji archiwalnych

Można pracę rozpocząć pracę na nowo, wykorzystując tylko niektóre dane z zeszłych lat. Możliwe jest przeniesienie baz: kontrahentów, towarów, stanu należności, stanu zobowiązań, danych płacowych (zalecane).
Automatycznie - można to wykonać za pomocą opcji  "operacje na bazie".

KIEDY STOSOWAĆ - gdy chcemy pozbyć się wszystkich informacji zbędnych. Zmiany po „przerwaniu danych” nie będą automatycznie uaktualniały się. Trzeba będzie wprowadzać podwójnie tę samą informację.

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ - praca „na nowo” wymaga skopiowania odpowiednich zbiorów. Należy więc założyć nową firmę i przekopiować pliki z danymi.

ARCHIWIZACJA

Wykonanie kopii bezpieczeństwa - jest podstawowym obowiązkiem pod koniec roku.
  • Należy zastosować różne metody archiwizacji (na przykład inny dysk lub CD-ROM). Konieczne jest umieszczenie archiwum danych poza siedzibą firmy. 
  • Za przeprowadzanie archiwizacji musi być odpowiedzialna konkretna osoba. 
  • Archiwizacja musi być wykonywana przed rozpoczęciem wprowadzania danych do programu za kolejny rok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.